Kommunikoinnin tukijat

Yhdessä varmistamme, että jokaisen oikeus kommunikointiin toteutuu mahdollisimman laajasti.

Liity yhteisöön tästä

Kommunikoinnin tukijat on yhteisö, jonka missio on edistää jokaisen oikeutta ymmärtää ja tulla ymmärretyksi

Kysyimme asiakkailtamme, millaista tukea he tarvitsevat voidakseen toimia kommunikoinnin mahdollistajina. Monet kaipasivat paikkaa keskustelulle, vertaistuelle sekä mahdollisuuden esittää juuri omaan työhön tai perhearkeen liittyviä kysymyksiä. Tähän toiveeseen vastaamme nyt.

Yhteisö on tarkoitettu:

• Kommunikoinnissa tukea tarvitsevien parissa työskenteleville
  • Perheille, joissa on kommunikoinnissa tukea tarvitseva henkilö
  • Kaikille, jotka ovat halukkaita kehittämään osaamista kommunikoinnin tukemisessa

Yhteisön puuhanaisena toimii Henna Sillanpää, joka on vuodesta 2002 toiminut kommunikoinnissa tukea tarvitsevien parissa. Alkuvuodesta 2022 Henna julkaisi Puhetta tukevat keinot osaksi arkea -verkkokoulutuksen, joka sisältää kuusi verkkokurssia.

Vaikka verkkokoulutus on kerännyt kiitosta ja oppien vieminen käytäntöön on sujunut hyvin, jotain oleellista on puuttunut sekä asiakkaiden että Hennan mielestä. Tämä puuttuva lenkki on vuorovaikutus – mahdollisuus käydä syventävää keskustelua kurssilla opituista asioista.

Seuraajakuntaamme kuuluu paljon sellaisia henkilöitä, jotka työskentelevät kommunikoinnissa tukea tarvitsevien henkilöiden parissa. Monen kohdalla työnantaja ei kuitenkaan ole valitettavasti valmis maksamaan koulutuksiin osallistumisesta. Ymmärrämme, että tällaiselle ihmiselle omilla rahoilla tapahtuva ammattitaidon kehittäminen voi tuntua vieraalta ajatukselta.

Kommunikoinnin tukijat on matalan kynnyksen palvelu oman ammattitaidon kehittämiseksi. Pienellä palvelun ylläpitoon tarkoitetulla kuukausimaksulla pääset mukaan yhteisöön, jossa Henna ja muut kanssasi samaa matkaa kulkevat ovat tukenasi kommunikoinnin kehittämiseen liittyvissä asioissa.

Onpa mahtava juttu! Haluan mukaan Kommunikoinnin tukijat -yhteisöön!

Yhteisön jäsenalueelle pääset helposti verkkoselaimella tai Kajabin maksuttomalla mobiiliapplikaatiolla

Mitä yhteisö pitää sisällään?

1. Järjestämme kerran kuussa webinaarin, jossa vastaamme kysymyksiin. Webinaareihin osallistuu toisinaan vierailevia puhujia, jotka käsittelevät aiheita omasta näkökulmastaan.
  2. Tuotamme koulutusmateriaalia, joka on vain yhteisön jäsenten saatavilla.
  3. Yhteisön keskustelualue ja jatkuvasti kasvava materiaalipankki on käytössäsi milloin tahansa muutamalla klikkauksella. Voit avata uuden keskustelun, jakaa onnistumisia, saada vertaistukea, kysyä kysymyksiä sekä osallistua muiden avaamiin keskusteluihin.
  4. Hennan tuki. Vähintään kerran viikossa Henna käy läpi yhteisössä käydyn keskustelun, vastailee kysymyksiin, jakaa kokemuksia sekä tsemppaa ja sparraa.

Millaista sisältöä yhteisöön julkaistaan?

On syytä huomioida, että Kommunikoinnin tukijat -yhteisön ei ole tarkoitus korvata Puhetta tukevat keinot osaksi arkea -verkkokoulutusta. Mikäli tarvitset syvällistä oppia puhetta tukevien keinojen hyödyntämiseksi, on verkkokoulutus sinua varten. Yhteisön jäsenyys sisältyy automaattisesti verkkokoulutuksen tilaukseen.

Toisaalta yhteisö on kuitenkin paljon enemmän kuin Kommunikaatio Ilon sosiaalisen median kanavat, joissa jaetaan ideoita ja ajatuksia kommunikoinnin tukemiseksi. Yhteisössä pääset oppimaan ammattilaisilta ja saat tukea juuri niihin arkisiin tilanteisiin, joissa puhetta tukevia keinoja tarvitaan eniten.

Miten käytetään?

Yhteisöön kirjaudutaan joko verkkoselaimella tai Kajabin maksuttomalla mobiiliapplikaatiolla. Mikäli olet tilannut jonkun verkkokursseistamme (joko maksullisen tai maksuttoman), palveluun kirjaudutaan samoilla kirjautumistunnuksilla.

Tunnukset on tarkoitettu henkilökohtaiseen käyttöön. Mikäli haluat tilata palvelun työyhteisöllesi, ota yhteyttä [email protected].

Yhteisön hinta

Kuten aiemmin mainitsimme, haluamme pitää jäsenyyden edullisena, jotta mahdollisimman moni pääsisi oppimaan lisää puhetta tukevista keinoista.

Yhteisön jäsenalueelle pääseminen ja materiaalien käyttö edellyttää voimassa olevaa tilausta. Tilaus on toistaiseksi voimassa oleva ja voit irtisanoa tilauksen milloin tahansa päättymään kuluvan kuukauden kestävän tilausjakson päätteeksi. Ei määräaikaisuuksia.

Jäsenyyden hinta 9,70 € / kk

PAINA TÄSTÄ JA LIITY YHTEISÖÖN!

HENNA SILLANPÄÄ

Puhevammaisten tulkki, OIVA-ohjaaja, lähihoitaja sekä neuropsykiatrinen valmentaja

Olen työskennellyt  vuodesta 2002 erilaisissa paikoissa tukea tarvitsevien henkilöiden parissa: koulussa, päiväkodissa, vanhustyössä, työ- ja toimintakeskuksessa, asumisyksikössä, henkilökohtaisena avustajana ja ohjaajana peruskoulun jälkeisissä opinnoissa.

Vuodesta 2016 olen saanut olla tukemassa perheitä ja työntekijöitä löytämään ratkaisuja kommunikoinnin ja vuorovaikutuksen haasteisiin.